Steeds meer vrachtvervoer per spoor van en naar Rotterdam
Vanaf 6 september rijden de treinen tussen Mortara en Krefeld en tussen Mortara en Rotterdam CTT in totaal 5 keer per week heen en weer. De bestaande dienst op de route Mortara – Gent v.v. wordt opgevoerd van vijf naar zes wekelijks in beide richtingen vertrekkende treinen. Vanaf januari 2022 moet op deze route wekelijks acht keer heen en weer worden gereden.
In september wordt eveneens de terminal in Venlo, Nederland, toegevoegd aan het dienstenaanbod Benelux/Italië met vijf vertrekkende treinen per week in elke richting. "Sinds de integratie van de diensten naar Mortara in ons internationale netwerk, is het volume verzonden zendingen op deze route gaan groeien. Naast vele bestaande klanten, hebben ook nieuwe klanten ervoor gezorgd dat het capaciteitsgebruik van de trein hoog is," legde Peter Dannewitz, hoofd verkoop, uit over de nieuwe aanwinst in het dienstenaanbod. "Met het toevoegen van de Cabooter Terminal in Greenport Venlo, krijgen we ook toegang tot een van de sterkste bedrijfs- en logistieke locaties in Nederland met een uitstekende multimodale vervoersinfrastructuur waar zeer grote vraag naar is van klanten." De diensten van en naar Mortara, die worden uitgevoerd in samenwerking met BLS Cargo, SBB Cargo en Captrain Italia, zitten sinds februari 2021 in de portefeuille van de operator uit Frankfurt.
9 september Mortara
Met het vertrek van de eerste trein naar Mortara op 9 september 2021, voegt operator Kombiverkehr uit Frankfurt de Cabooter Railterminal in Greenport in Venlo toe aan zijn dienstenaanbod. Directe treinen zorgen vijf keer per week voor een snelle en op milieuvlak bijzonder duurzame verbinding tussen de twee multimodale locaties in Nederland en Italië.
Reacties: contact@vandaagenmorgen.nl