Hoofdredacteur Jan Bonjer vertrekt bij AD

29 juni 2009 door de redactie
Hoofdredacteur Jan Bonjer vertrekt bij AD

Rotterdam - Jan Bonjer neemt afscheid als algemeen hoofdredacteur van het AD. Sinds 2003 was Bonjer hoofdredacteur van het Algemeen Dagblad, dat in 2005 samenging met zeven regionale dagbladen. Adjunct-hoofdredacteur Peter de Jonge is gevraagd de taken van Jan Bonjer voorlopig waar te nemen.

Jan Bonjer: “Mijn belangrijkste doel is gehaald: we hebben AD NieuwsMedia in veilige haven geloodst en een duurzaam perspectief bereikt. Dat is en blijft de Persgroep. Het schip gaat stevig het dok in. Ik wilde graag mijn verantwoordelijkheid nemen voor de herstructurering en heb dat gedaan. De afgelopen weken ben ik echter tot de conclusie gekomen dat geen van de functies binnen de nieuwe constellatie uiteindelijk voldoende bij mij zal passen. Althans, dat vind ik zelf en dan moet je je conclusies trekken. Nu de voorbereidingen voor de reorganisatie binnenkort in een nieuwe fase komen, wil ik dan ook direct ruimte maken.”


Bert Groenewegen, bestuursvoorzitter van PcM Uitgevers: “We zijn Jan zeer erkentelijk voor het werk dat hij sinds 2003 heeft verricht. In moeilijke omstandigheden heeft hij telkens voorop gelopen in het creëren van nieuw perspectief en blijk gegeven van visie, onbegrensde inzet en energie en het vermogen om organisatiebreed mensen te motiveren en te inspireren. Jan is zondermeer een atypische hoofdredacteur. Die zijn te koesteren. Zijn motivering is begrijpelijk, maar dat maakt het verlies voor de organisatie niet minder groot. Het wordt gemakkelijk vergeten of verkeerd uitgelegd, maar het is mede te danken aan Jan Bonjer dat de regionale journalistiek in de Randstad nog overeind staat en dat een voor Nederland uniek krantenconcept zijn plaats heeft gevonden in de Nederlandse markt en klaar is voor een volgende stap, samen met De Persgroep. Dat is een grote verdienste.”

 

Cookies

Deze website gebruikt noodzakelijke cookies voor een correcte werking en analytische cookies (geanonimiseerd) om de statistieken van de website bij te houden. Marketing cookies zijn nodig voor laden van externe content, zoals YouTube-video's of widgets van Sociale Media. Zie ons cookiebeleid voor meer informatie, of om je instellingen later aan te passen.