42.000 consumenten doneren ‘Jarige Job’

16 november 2018 door AA anoniem auteur
42.000 consumenten doneren ‘Jarige Job’

Er zijn ruim 61.000 kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Op hun mooiste dag van het jaar krijgen zij geen cadeautjes, hangen er geen slingers, ballonnen en kunnen zij zelfs niet trakteren. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox aan de ouders van deze kinderen. In de maand oktober werd er in vrijwel alle supermarkten in Nederland extra aandacht gevraagd voor Stichting Jarige Job. Hoe? Bij aankoop van drie geselecteerde Unilever producten ontving de consument een feestslinger én doneerde daarmee óók een feestslinger voor in de verjaardagsbox van Jarige Job. De actie heeft 42.000 slingers opgeleverd, voor in de verjaardagsbox. Zo worden al die woonkamers extra feestelijk versierd op de verjaardag van de jarige job!


Centrale rol buurtsuper
Voor Stichting Jarige Job is zoveel mogelijk bekendheid belangrijk, zowel bij lokale maatschappelijke organisaties als bij het grote publiek. Lloyd: “Daarom zijn we zo blij met deze geslaagde feestslingers-actie samen met supermarkten in het hele land. Op een laagdrempelige manier worden consumenten betrokken bij het armoedeprobleem en hebben ze gelijk iets tastbaars kunnen doen, een feestslinger gedoneerd. De buurtsuper vervult die centrale rol in de wijk en dankzij de extra aandacht kunnen we ervoor zorgen dat straks nog meer arme gezinnen bereikt gaan worden. En wie weet kunnen straks álle kinderen in ons land hun verjaardag vieren. Thuis en met hun vriendjes en vriendinnetjes op school.”

‘Een tastbaar goed doel’
Huib Lloyd, oprichter van Stichting Jarige Job, waardeert enorm dat zoveel mensen zich hebben ingezet voor de noodzaak van Jarige Job: “Het is echt een herkenbaar goed doel. De meesten van ons weten in hun directe omgeving wel een gezin waar elk dubbeltje moet worden omgedraaid. Waar een verjaardag vieren een luxe is die ze zich niet kunnen veroorloven. Wij vinden dat ieder kind in Nederland z’n verjaardag moet kunnen vieren met slingers, cadeautjes, lekkers voor thuis en traktatie voor in de klas.”

4.500 verjaardagsboxen per maand
Dankzij de samenwerking met de Voedselbank en andere maatschappelijke organisaties en instellingen zoals Jeugdfonds Sport & Cultuur, Stichting Leergeld, Nationaal Fonds Kinderhulp en Het Vergeten Kind, is het aantal verspreide boxen inmiddels gestegen van 2.500 naar ruim 4.500 per maand. In het feestelijk ingerichte pakhuis in Rotterdam zijn tientallen vrijwilligers dagelijks in de weer om de schappen aan te vullen en verjaardagsboxen in te pakken. Lloyd: “We ontvangen hier met regelmaat bedrijven die er een maatschappelijk uitje van maken om ons te helpen. Echt hartverwarmend.”

Over Stichting Jarige Job
In Nederland zijn ruim 61.000 kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Op hun mooiste dag van het jaar krijgen zij geen cadeautjes, hangen er geen slingers, ballonnen en kunnen zij zelfs niet trakteren. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox t.w.v. €35,- aan de ouders van deze kinderen. Hierin zit alles wat nodig is voor een echte verjaardag thuis en op school. Jarige Job werkt samen met diverse sociale partners en ook bedrijven waaronder Perfetti van Melle, Stabilo, Uitgeverij Unieboek |Het Spectrum, Jumbo, Hasbro, Feestwinkel.nl, Boland en Unilever. In sommige gevallen leveren de partners gratis producten, soms tegen inkoopprijs. Daarnaast is de stichting afhankelijk van donaties omdat artikelen ook ingekocht moeten worden.

Om nog meer aandacht te genereren voor Stichting Jarige Job hebben Jeroen van der Boom en Henk Fraser en Lars Veldwijk van Sparta Rotterdam meegewerkt aan een videoboodschap.

Meer over:
Cookies

Deze website gebruikt noodzakelijke cookies voor een correcte werking en analytische cookies (geanonimiseerd) om de statistieken van de website bij te houden. Marketing cookies zijn nodig voor laden van externe content, zoals YouTube-video's of widgets van Sociale Media. Zie ons cookiebeleid voor meer informatie, of om je instellingen later aan te passen.