Loesje lanceert haar doewijzer voor meer daadkracht

Op 15 maart gaan we naar de stembus. Loesje gelooft dat het tijd is voor frisse, nieuwe ideeën en plannen waar iedereen van profiteert. Die bepaal je niet van bovenaf, door een strikt en lang plan op te stellen. Die plannen bepaal je samen, met iedereen die jou kan helpen je idee te verwezenlijken. Een week voor de Tweede Kamerverkiezingen lanceert Loesje de DoeWijzer op http://doewijzer.org. Omdat zij gelooft dat de beste plannen voor een betere en mooiere wereld niet van politici komen, maar van mensen zelf. Af en toe heeft de wereld en zetje nodig en Loesje wil je met de DoeWijzer helpen om dat zetje te geven.
De DoeWijzer bestaat uit twaalf stellingen. Per stelling worden er zes Loesje-posters als antwoord gegeven. Kies die poster die het beste bij jouw mening past. Na het invullen van de wijzer krijg je geen stemadvies, maar een doe-advies op maat. Loesje geeft je tips om aan de slag te gaan met je plannen. Want het leukste is het natuurlijk als je na het invullen van de DoeWijzer ook echt de schouders eronder zet. Verstop bijvoorbeeld kleine cadeautjes in het gemeenteplantsoen, leg een luchtballonhalte aan in de straat, leer salsadansen aan 70-plussers of leg mooi ingelijste foto’s neer op kantoor zodat iedereen zijn werkplek kan versieren. Een goed idee klopt voor het in je hoofd opkomt, kost weinig tijd en geld maar heeft een grote impact. Iedereen kan goede ideeën uitvoeren. Laat je inspireren om zelf aan de slag te gaan. Deel je ideeën via http://doewijzer.org of onder #doewijzer op Twitter, Facebook of Instagram.
EEN WIJZER MET IMPACT De komende weken hoopt Loesje zoveel mogelijk mensen aan te zetten tot actie. Via http://doewijzer.org roept ze mensen op hun eigen ideeën te delen, elkaar te inspireren en aan te zetten tot verandering. Door de acties via social media te delen, hoopt ze dat #doewijzer een positieve beweging wordt die ook na de verkiezingen nog impact heeft.
LOESJE
Veel mensen kennen Loesje al van haar zwart-wit posters die je op straat maar ook online tegen kunt komen. Die maakt ze om de wereld mooier te maken, mensen te laten nadenken, te laten reflecteren en tot actie aan te zetten. Want; iedereen heeft invloed. Maar hoe krijg je die? Posters maken is Loesjes antwoord; eenvoudig, direct, op straat, op sociale media en onder de mensen. Het recht op de vrijheid van meningsuiting is er niet voor niks. Daar voegt ze het recht op meningsvorming en meningsverandering aan toe. En daarmee is Loesje sinds 1983 niet meer uit het straatbeeld weg te denken.