'Euneuco'
Mijn energiemaatschappij Eneco noem ik al tijdenlang ‘Euneuco’. Vooral als ik in de volksmond praat met mijn energielotgenoten. ‘Met Euneuco is het altijd wat’, is mijn favoriete openingszin. Iedereen heeft er wel een slechte ervaring mee. Vooral als je ze moet bellen op 0900-0201 tegen een dubbeltje per minuut, het nummer van de Klantenservice met hoofdletter K.
Het is trouwens de grootste onzin dat wij als klanten voor Klantenservice moeten betalen. De energieprijzen zijn al hoog genoeg en Eneco maakt jaarlijks vette winsten ten koste van ons.
Als je het bewuste telefoonnummer aan de lijn hebt, begint de ergernis reeds te groeien. Het bekende nummertje intoetsen, keer na keer. Om na lange minuten te horen ,,Al onze medewerkers zijn bezet.’’
Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk in tijden van grote werkloosheid?! Als klap op de vuurpijl blijk je niet te spreken met Eneco, maar met een soort van ‘Euneucocallcentre’.
Niemand weet wie daar werkt als je naar een medewerker vraagt met wie je eerder hebt gesproken. Zo moet je tegen 10 cent per minuut je hele verhaal voor de zoveelste keer overdoen.
In dit geval na mevrouw Verhoef, mevrouw Strookman, nog eens aan de heer De Winter. Die zegt in zo’n gesprek wel zes keer: ,,Dat klopt, meneer Postma.’’
Dan zeg ik: ,,U heeft nu dus al zes keer tegen mij gezegd: ‘Dat klopt!’ Nietwaar, meneer De Winter.’’
,,Maar mijn probleem is hiermee nog steeds niet opgelost. Dus, dat klopt niet!’’
De Winter: ,,Dat klopt!’’