Rotterdam Insight over de haven

7534-rotterdam-insight-over-de-haven

Op 26 september jl. is de eerste uitgave van Rotterdam Insight magazine feestelijk gelanceerd. Een nieuw magazine over en voor de Rotterdamse haven. Initiatiefnemers zijn By Lipman en ZPRESS Media Group, beide al jaren actief met o.a. het uitgeven van business-to-business bladen. Niet lullen maar poetsen, dat is waar Rotterdam Insight voor staat. Het magazine toont de gevarieerde bedrijvigheid in het havengebied en de veelzijdigheid van de Rotterdamse bedrijven.

Tijdens een gezellig drukke lancering bij Duik-& Bergingsbedrijf W. SMIT B.V. spraken de aanwezigen vol lof over het nieuwe magazine. De coverfoto van een duiker van Duik-& Bergingsbedrijf W. SMIT B.V. maakt deze uitgave helemaal bijzonder, commercieel directeur Maurice Krul heeft dan ook het eerste exemplaar uit handen van Joyce Lipman ontvangen.


“Rotterdam Insight wil zich onderscheiden door zich alleen op het Rotterdamse havengebied te richten, in het magazine nemen we een kijkje achter de schermen waar het echte werk gebeurt; op het water en langs de kades. En dat in combinatie met nieuws en ontwikkelingen, columns met belangrijke spelers in het havengebied en leuke rubrieken”, aldus Joyce Lipman van By Lipman.

By Lipman en ZPRESS willen Rotterdam Insight twee keer per jaar uitgeven (mei en september), want er is nog zoveel om over te schrijven. Joyce Lipman: “Er zijn hier dagelijks zoveel bijzondere projecten en werkzaamheden, daar kunnen we heel goed twee edities per jaar mee vullen. Rotterdam is een haven waar geen dag hetzelfde is en die dynamiek willen we blijven vastleggen.”

Naast het magazine heeft Rotterdam Insight ook een ‘vriendenclub’. Je bent al vriend van Rotterdam Insight voor €195,- ex. btw per bedrijf. Je bent dan twee keer per jaar van harte welkom op de INsight borrels, je logo komt op de website te staan, je bent als eerste op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen én er wordt jaarlijks een leuk uitje georganiseerd voor de vrienden van Rotterdam Insight.

Rotterdam Insight heeft een oplage van 5.000 stuks en wordt gratis verspreidt binnen het volledige havengebied van Rotterdam en horecagelegenheden. De magazines kunnen gratis nabesteld worden via info@bylipman.nl.

Foto onderschrift: Maurice Krul van Duik- & Bergingsbedrijf W. SMIT B.V. met Joyce Lipman van By Lipman met de eerste uitgave van Rotterdam Insight Magazine.

Schrijf uw reactie








Type de code over:


Social media

KOPSTOOT

Irezumi

De –heel jaren zestig- behoorlijk door sex en geweld gefascineerde Yasuzô Masumura wist met zijn obsessies behoorlijk mooie films te maken. 'Irezumi' is er één van. 'Irezumi' dat zoveel betekent als tatoeage, gaat over een winkelierdochter die de benen neemt met een winkelbediende. Vervolgens wordt ze tot prostitué of geisha gemaakt.


Ze krijgt een tatoeage op haar rug die haar toch al niet al te fijne karakter nog wat scherpere kantjes geeft, of daar in de film als excuus voor wordt gebruikt.
De trailers die als extra op de DVD staan, laten nog wat meer typisch Matsomura (1924-1986) zien. Dat is bepaald niet typisch Japan.
Masumura studeerde weliswaar ijverig en veel in Japan, waaronder rechten en literatuur, maar ging daarna door naar Italië. Van 1951- 1953 studeerde hij film aan het Centro Sperimentale Di Cinematografia. Hij zei erover: Na twee jaar Europa beleefd te hebben wilde ik mooie, vitale en sterke mensen die ik daar leerde kennen portretteren. Dat bleef hij doen in zijn Japanse films. Zo lopen er meerdere culturen door zijn films heen. Hij is niet de enige bij wie dat gebeurde. Van Gogh was weg van Japanse prenten. De voorbeelden zijn legio. Het maakt uit. Soms wordt iets door weten mooier, soms ook niet.

(door Ronald G)


  • Nieuw

  • Reacties