Nor Lines nieuwe klant voor Titan LNG op City Terminal Rotterdam

Rederij Nor Lines zet voor haar nieuwe tweewekelijkse lijndienst van de SCA terminal in Rotterdam naar de Noorse kust twee LNG (vloeibaar aardgas) aangedreven multipurpose schepen in: de MV Kvitnos en de MV Kvitbjorn. De schepen bunkeren – net als de Wes Amelie - bij Titan LNG op de City Terminal aan de Prins Willem Alexanderhaven (havennummer 2790). De LNG wordt met een truck geleverd.


Havenbedrijf Rotterdam en Titan LNG hebben de locatie tijdelijk ingericht om LNG aangedreven zeeschepen te laten bunkeren zolang er nog onvoldoende LNG bunkerschepen zijn. Deze bunkerlocatie zal voor marktpartijen beschikbaar blijven totdat RST start met de bouw van de uitbreiding naar de City Terminal. Het Havenbedrijf werkt hard aan de energietransitie in de Rotterdamse haven en stimuleert de overgang van stookolie naar LNG als brandstof voor de scheepvaart.

Nor lines
Nor Lines is een volledige dochter van de van origine IJslandse rederij Samskip. De veertiendaagse lijndienst voert langs veertien Noorse havens als Trondheim, Tromso en Bergen. De MV Kvitnos en MV Kvitbjorn hebben een capaciteit van 1500 Lane ‘RoRo’ meters; 122 TEU containers, 1500 ton gekoeld ruim en een zware lading kraan met 80 tons heavy lift capaciteit.

Titan LNG
Titan LNG (http://titan-lng.com/titan-lng/.) levert al geruime tijd bunkers op de City Terminal. Het bedrijf specialiseert zich in verkoop en distributie van LNG aan de scheepvaart en industrie. Titan wil ship-to-ship gaan bunkeren, om dit mogelijk te maken is de FlexFueler001 in aanbouw. Het schip komt eind 2018 in de vaart.

Schrijf uw reactie








Type de code over:


Social media

KOPSTOOT

De kluts kwijt


Je zou ze de kost moeten geven die gedurende

deze enorme hittegolven de kluts zijn kwijt

geraakt. Waarvan recentelijk weer ondergetekende.


In de bloedhitte ben ik op zoek naar een

Kringloopwinkel in het dorp Oude-Tonge. Daar

buiten, midden in natuurgebied en boerenland,

bivakkeer ik vaak om de hitte in de stad te ontvluchten.


Hoewel, zo ontdek je al snel van stad naar platteland:

‘Vluchten kan niet meer.’


Afijn. Een keer had ik daar jaren geleden in dit vriendelijke

dorpje een matras gekocht voor mijn buitenhuisje.

Maar nu kon ik de tweedehands-winkel niet meer

direct terugvinden.


Geheel de weg kwijt stopte ik mijn oude bestelwagentje

langs de kant van de weg, toevallig in de buurt van

een autogarage. Zo’n vijftig meter daar vandaan.


De goedlachse automonteur wees mij onmiddellijk

de goede richting. Namelijk naar de volgende rotonde.

Ik had mij dus eenvoudig vergist. Omdat de monteur

mijn auto niet zag, vroeg hij: ‘Bent u lopend?! Het is nog

wel zo’n driekwart kilometer hier vandaan?’


Geruststellend antwoord ik hem: ‘Nee, mijn wagen

staat wat verder op. Ik was alleen even de kluts kwijt.’


Op dat moment loopt de monteur naar een van de

auto’s en vraagt met een ‘big smile’: ‘Zo, u was de kluts

kwijt, hè? Nou, dan heeft u geluk. Heb er hier nog eentje

liggen voor een goedkoop prijsje. Hoeft u ook niet meer

naar de Kringloopwinkel.’’


Jim Postma


  • Nieuw

  • Reacties