ECONOMIE

Cruiseterminal levert stad te weinig op

4289-cruiseterminal-levert-stad-te-weinig-op
(Door Hans Roodenburg)

De cruiseterminal is als Rotterdamse publiekstrekker een succes geworden. Qua inrichting zou de vroegere passagiersterminal van de Holland Amerika Lijn aan de Wilhelminakade eigenlijk gemoderniseerd moeten worden.
Dat kost weer een paar miljoen, waarvan het maar de vraag is of er een groei aan binnenkomende havengelden voor de cruiseschepen tegenover staat.

Lees verder

'Koffiemuts’ wordt techniekvrouw

4226-koffiemuts-wordt-techniekvrouw
(Door Hans Roodenburg)
Van oudsher gaan tonnen en mannen in de Rotterdamse haven goed samen. Zeker in de overslag omdat daar tot aan de jaren[...]

Dure milieu-investering in zeeschepen lo

1771-dure-milieu-investering-in-zeeschepen-loont

(Door Hans Roodenburg) Hoeveel mensen langs de Nieuwe Waterweg, de Rotterdamse havens en verderop de grote woong[...]

Werkgevers pushen terecht de haven

1724-werkgevers-pushen-terecht-de-haven
(Door Hans Roodenburg)
De Rotterdamse haven is door de werkgevers-organisatie VNO-NCW mede centraal gesteld voor de komende verkiezingen van [...]

Binnenvaart kijkt uit naar Maasvlakte 2

(Door Hans Roodenburg) De binnenvaartsector kijkt reikhalzend uit naar het in gebruik stellen van Maasvlakte 2 als[...]

Haven en ASML trekken investeerders

(Door Hans Roodenburg) Het Nederlandse bedrijfsleven maakt in tegenstelling tot wat vele pessimisten denken thans [...]

Bouw Maasvlakte 2 blijft binnen budget

(Door Hans Roodenburg) Op de Maasvlakte 2 zal de eerste fase volgend jaar in gebruik worden genomen. Het meest opm[...]

Betuwelijn is een goed besluit geweest

(Door Hans Roodenburg) De Betuwelijn, vijf jaar terug in gebruik genomen om vooral de groeiende containerstroom va[...]

Treurnis geldt nog niet voor bijstandsge

(Door Hans Roodenburg) De beroerde economische situatie voor de overheid in Nederland heeft waarschijnlijk geen ge[...]

Havengelden zijn de slagroom op de taart

(Door Hans Roodenburg) De Rotterdamse haven zal voor zeeschepen en binnenvaart in het algemeen niet duurder worden[...]

‘Pleurt op met je haven’ (2)

(Door Geert-Jan Laan) In het hijgere medialandschap van dit ogenblik waarbij haasje over wordt gespeeld met steeds[...]

Social media

KOPSTOOT

De geschiedenis van water



The history of water

‘The history of water’
has never been written

Until today

The history of water
is now being written
by a small fountain
at the end of Henszlemann Imre utca,
in the city of Budapest,
Hungary

- with bright blue water from the Danube

And what a page-turner it is!

(Piccalilly)


  • Nieuw

  • Reacties