Brief aan de bestuursvoorzitter van Eneco BV

8310-brief-aan-de-bestuursvoorzitter-van-eneco-bv (Door Han van der Horst)

Brief aan de bestuursvoorzitter van Eneco BV

Aan Ruud Sondag,

voorzitter bestuur Eneco BV

Geachte heer Sondag,

Het is onmogelijk om via de website van Uw bedrijf te communiceren over een zaak die voor mij persoonlijk van groot belang is. Een email-adres is niet te vinden. Als ik het vragenformulier probeer te gebruiken, dan krijg ik de mededeling dat ik het kort en in steekwoorden moet formuleren. Een medewerker van de ABVA/KABO heeft mij ooit geleerd, dat je in zulke gevallen altijd in gesprek moet gaan met de hoogst

verantwoordelijke. Dat bent U.

Op woensdag 25 september vond ik van Uw bedrijf een email waarop geen antwoordmogelijk is. U laat dus e-mails sturen waar uw klanten niet via de email op kunnen reageren. Lekker is dat.

Maar goed, deze email bevatte een link naar de website van Uw bedrijf waarop ik mijn meterstanden kon doorgeven voor de stroom en het gas. Na enig gekloot met een zaklantaarn in een donkere kast had ik deze cijfers bij de hand. Invullen leidde tot een mededeling op dezelfde site dat wegens een storing geen meterstanden konden worden doorgegeven. Kan gebeuren.

In de ochtend van 26 september probeerde ik het opnieuw. Nu kreeg ik de mededeling dat een bepaald nummer dat ik moest opgeven verlopen was en dat Eneco mijn verbruik aan het berekenen was. Binnenkort mag ik dus een nota verwachten van door U berekende standen. Ondertussen – je kunt ook via ̈mijn Eneco ̈ opvragen hoe de vlag er financieel bij hangt – was het via die andere weg nog steeds onmogelijk om meterstanden door te geven vanwege de storing. Wat mij voornamelijk grieft is dat het onmogelijk is op een normale en menselijke manier met een miljardenbedrijf als het uwe te communiceren. Dat het godsonmogelijk is om een normale email te sturen. Dat het blijkbaar te duur of te ingewikkeld is om MENSEN in dienst te hebben die deze email LEZEN, de INHOUD DAARVAN BEGRIJPEN waarna zij een duidelijk ANTWOORD versturen en bovendien de in die email van de klant vervatte informatie doorgeven aan de juiste collega ́s.

In plaats daarvan verschuilt U zich met Uw bedrijf achter elektronische muren. U wilt wel boodschappen zenden, U ontvangt ze liever niet. In arren moede kies ik er daarom voor deze brief op Rotterdam Vandaag & Morgen te publiceren. Wie weet is er wel een gedienstige die dit leest en aan U voorlegt.

Donderdagochtend verzond U opnieuw een boodschap aan mij, ditmaal via de STER in de buurt van het ochtendjournaal. Ik kan het milieu dienen, de opwarming van de aarde tegengaan en de CO2-uitstoot helpen verminderen door een stukje van mijn stroom te betrekken uit Nederlandse, ja Nederlandse zonnepanelen. Zie de driekleur eens fier wapperen. Maar dan moet ik mij wel voor drie jaar binden aan Uw bedrijf. Anders gaat het feest niet door. Zo misbruikt U de terechte zorg van de burger voor klimaat en milieu om ze voor langere tijd in uw tentakels vast te houden.

Ik kom hem nog wel eens tegen met zijn volle baard, Guus Klepke. Hij heeft inmiddels de leeftijd van de zeer sterken bereikt en hij leeft nog steeds mee met het lief en leed van veel stadgenoten. Hij ként ze. Niet zozeer omdat hij vele jaren voor de PvdA in de raad zat, maar vooral omdat hij meteropnemer was, de hele dag onderweg om vast te stellen hoeveel energie de burgers verbruikt hadden. En dan werd hij automatisch praatpaal. Hij begon in de tijd dat het geld voor het gas en licht nog wekelijks aan de deur werd opgehaald.

Mijnheer Sondag, ik begrijp: dat is niet meer van deze tijd.

Maar kunt U eens een kleine hervorming op gang brengen zodat Eneco niet alleen zendt maar ook ontvangt?

Ik zal U een gratis marketingadvies geven: volgens mij is dat goed voor de klandizie.

En waag het niet mij een geschatte rekening te sturen.

Hoogachtend,

Han van der Horst

Schiedam

Jan Tak :
Zo te lezen Marjolein Hamerslag bent u best in staat uw probleem duidelijk te verwoorden, ik neem u dus maar serieus, maar juist daarom vraag ik mij af "waarom betaalt een weldenkende vrouw die bovendien nog eens beschikt over een schriftelijk bewijs van betaling rekeningen dubbel betaald ipv juridische bijstand te zoeken?
Dat lijkt mij sowieso goedkoper.
Kijk hier voor een gratis afspraak met een sociaal raadsman bij :
https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/vraagwijzer/

En laat ons even weten hoe het is afgelopen.

zondag 29 sep 2019

Marjolein Hamerslag :
Een ramp? Voor aangesloten klanten. Erger dan dat! Ongeveer drie maanden lang heb ik gemaild over de fouten die ze gemaakt hebben en geprobeerd ze te laten corrigeren.

Het punt is dat ik voor elk telefoontje een andere medewerker aan de telefoon kreeg, maar ook weer een volgende foutieve rekeningen en voor de achterliggende rekening aanmaankosten.

Ik denk dat ik de afgelopen maanden wel zes x dezelfde facturen + aanmaankostne heb betaald, om erger te voorkomen.

Nadat ik hiervan een bevestigingsmail vroeg als bewijsstuk voor het bijzijn van de betalingen, kreeg ik die.

Drie maal raden, gewoon weer met opnieuw dezelfde bedragen die ik al meerdere keren betaald had.

Etc. etc. etc...ik heb uit wanhoop en angst voor nog meer aanmaningen en deurwaarderskosten steeds de ten onrechte gestuurde rekeningen maar betaald.

En ik kan verzekeren dat dat niet weinig was.

U begrijpt het niet ...was de standaard zin waarmee ik beantwoord werd...

Neeeee, de eerste die Eneco moet begrijpen moet nog geboren worden.

zaterdag 28 sep 2019

Jeroen Waardenburg :
Dat Han van der Horst altijd wat heeft te zeuren en zeer zeker als het niet in zijn linkse straatje te pas komt,maar laat hij nu wel voor een groot deel gelijk hebben;er was jaren geleden niet voor niets een Stichting GASLICHT daar toen ook mensen geen gehoor kregen bij het GEB/Eneco.

En niet zo zeuren Jan tak daar ben je te oud voor geworden.

zaterdag 28 sep 2019

Jan Tak :
Waar baseer je dit nu weer op Jeroen, ik besef terdege dat alleen de eigenaren van dit digitale blad uitmaken wat er onder hun titel op het net komt.

Overigens is de klantenservice van Eneco gewoon via haar mailadres te bereiken, maar tja Han heeft het niet zo op kapitalistisch bedrijven en heeft bovendien altijd wat meer tekst nodig :-)
Aard van het beessie zei opa altijd.

zaterdag 28 sep 2019

Jeroen Waardenburg :
Waarom zou Han deze brief hier niet mogen plaatsen,en hij heeft nog gelijk ook.In contact komen net Eneco is niet mogelijk dat is bekend maar dat was al zo toen het nog GEB was;Burgers/klanten hebben toen een stichting op gericht ==GASLICHT== met eigen juristen,tja en toen kwam het GEB/Eneco in beweging.

Dus deze openbare brief is zo gek nog niet.

zaterdag 28 sep 2019

Jan Tak :
Mooie brief Han maar je had hem ook aangetekend naar ENECO kunnen versturen dan had je mij niet op de vroege zaterdag met je probleem lastig gevallen.

Niettemin voel ik met je mee, Eneco is een ramp voor zijn aangesloten klanten. Ooit ben ik naar de geschillencommissie in den Haag gestapt over een foutief berekende factuur, ze gingen geweldig op de bek, corrigeerden alsnog de factuur maar een excuus was weer teveel gevraagd.

Bovendien heb ik ooit discussie met ze gehad over een opslag die iedere Rotterdammer -vrijwillig- kon betalen voor het aanleggen van een internetbekabeling van het GEB zoals ze toen nog heetten.
Toen het systeem klaar was en wij, als eerste Rotterdammers, via onze zelf betaalde kabels, konden internetten hebben ze het internetbedrijf verkocht maar geen Rotterdammer heeft zijn bijdrage ooit terug gezien.

Vraag het hr. Sondag alsnog als je hem spreekt :-)

zaterdag 28 sep 2019

Schrijf uw reactie








Type de code over:


Social media

KOPSTOOT

De geschiedenis van water



The history of water

‘The history of water’
has never been written

Until today

The history of water
is now being written
by a small fountain
at the end of Henszlemann Imre utca,
in the city of Budapest,
Hungary

- with bright blue water from the Danube

And what a page-turner it is!

(Piccalilly)


  • Nieuw

  • Reacties